Merkenstructuur

Hoe krijg je meerdere merken visueel aan elkaar verbonden? Dat was de vraag van Gehandicaptensport Nederland. Zij hebben naast het ‘moedermerk’ nog een aantal merken, maar kunnen hun beperkte budget maar één keer uitgeven, dus hoe krijg je optimale exposure en zorg je voor een verbinding tussen die merken?

oude situatie:
Oude merkenstructuur

Endorsement

Na beoordeling van de eerste voorstellen van het ontwerpbureau zijn we samen een schets gaan maken van de organisatie en de merken en kwamen tot de conclusie dat endorsement de beste optie was. Het bureau is begeleid met de uitwerking van deze merkenstructuur en daarna zijn een aantal middelen en voorbeelden uitgewerkt in een huisstijlhandboek.

Implementatie

Een deel van de implementatie is door de organisatie zelf opgepakt met mijzelf als projectmanager, aanjager en waar nodig ‘hands-on’ ondersteuning. Resultaat is een goed uitgewerkte en praktische huisstijl, waarin duidelijk wordt dat Gehandicaptensport Nederland de drijvende kracht is achter een groot aantal projecten, initiatieven en evenementen in deze mooie en dankbare sector.